Gemeenteraadsleden Jef Van der Mynsbrugge en Paul Pardon nemen op 26 mei deel aan de verkiezingen. Jef staat op plaats 8 op de Oost-Vlaamse Lijst voor de Federale Kamer en Paul op plaats 8 op de Oost-Vlaamse lijst voor het Vlaams Parlement. De focus van deze verkiezingen ligt volledig op mensen én op hun levenskwaliteit.

Jef Van der Mynsbrugge is met zijn 22 jaar het jongste gemeenteraadslid in Geraardsbergen. Hij is student geschiedenis aan de VUB en al 3 jaar actief als voorzitter van JONGCD&V Geraardsbergen. Jeugd, diversiteit en een duurzame samenleving ligt hem nauw aan het hart.

Gemeenteraadslid Paul Pardon is arts en expert crisisbeheer bij het ministerie van volksgezondheid. Vanuit die ervaring en ook als humanitair vrijwilliger bij rampen en in andere landen weet hij hoe belangrijk zorg en gezondheid zijn.

De weg vooruit naar meer levenskwaliteit – een goed, gezond en gerust leven

In een wereld die volop en razendsnel evolueert, ligt de focus van CD&V volledig op mensen én op de kwaliteit van hun leven. Want een welvarend Vlaanderen kan alleen maar bestaan als ieder van ons zich goed, gezond en gerust voelt. Die levenskwaliteit bestaat voor CD&V uit 6 domeinen die ons leven elke dag bepalen:

• Koopkracht en jobs. Een innovatie economie op mensenmaat; een sociale zekerheid die niemand achterlaat
  • Toponderwijs, levenslang leren en leefbaar werk. Elk talent een leven lang competent.
  • Milieu, klimaat & mobiliteit. Vlot onderweg in een gezonde omgeving.
  • Gezin & gezondheid. Zorgen voor een warm nest, een gezond lichaam en een fitte geest.
  • Veiligheid & justitie. Nabij, rechtvaardig en kordaat
  • Slagkrachtige overheid. Sterke service dicht bij de mensen.

Een lokale stem op Vlaams en federaal niveau

“Het is belangrijk dat lokale mandatarissen een stem hebben op Vlaams en federaal niveau. De beslissingen die er worden genomen hebben een impact op ons allemaal. Ik ben dan ook bijzonder trots en tevreden dat Jef en Paul, twee enthousiaste en gedreven kandidaten deze uitdaging aangaan”, zegt CD&V-afdelingsvoorzitter Erik De Bou.

• Verkiezingen