CD&V Geraardsbergen trekt op 14 oktober naar de kiezer met een lijst van ervaren en vernieuwende kandidaten met de vurige ambitie om Geraardsbergen hogerop te brengen. Dat maakte voorzitter Rudy Frederic bekend.

"We willen het verschil met de huidige bestuursperiode maken op 5 vlakken," vertelt de voorzitter.

Veiligheid aanpakken staat hoog op ons prioriteitenlijstje, of het nu gaat om criminaliteit, verkeersveiligheid of overstromingsgevaar. Zij bedreigen de levenskwaliteit van vele Geraardsbergenaars en moeten met een beter resultaat aangepakt worden.

Het ondernemingsklimaat moet versterkt worden voor KMO's, middenstanders en vrije beroepers. Wij willen hen meer ruimte en mogelijkheden bieden om initiatieven te nemen die ook bijdragen tot meer tewerkstelling en welvaart van iedereen.

De jongeren in onze stad moeten alle kansen krijgen om zich te ontplooien. Flankerend onderwijsbeleid moet ervoor zorgen dat minder jongeren uit de boot vallen.

Gezinnen ongeacht hun samenstelling moeten kunnen rekenen op een efficiënt stadsbestuur dat zorgt voor meer kinderopvang, goedkopere en meer geschikte dienstverlening.

Verder willen we ook zorg dragen voor wie ziek of zwak zijn, voor wie minder kansen krijgen. Ouderen willen we ondersteunen om zolang mogelijk in hun vertrouwde thuis te laten wonen en we willen kwaliteitsvolle zorg aanbieden die betaalbaar blijft.

Om dat CD&V-programma gestalte te geven en uit te dragen stellen we een ploeg van sterke kandidaten voor, een dynamische mix van alle leeftijden, van ervaren raadsleden en geëngageerde nieuwkomers.

Huidig fractieleider Johan Vanden Herrewegen trekt bij de komende gemeenteraadsverkiezingen de CD&V lijst in Geraardsbergen.

Gemeenteraadsleden Andrée De Rom-Depreter (2) en David Larmuseau (3) krijgen bovenaan de lijst het gezelschap van nieuwkomer en kersvers jongerenvoorzitter Fernand Van Trimpont (4).

Vertrouwde gezichten zoals huidige gemeenteraadsleden Arthur Cambier (lijstduwer), Daisy Van Wymeersch (30) en Alex Wijnant (27) zijn opnieuw van de partij, net zoals onze OCMW-raadsleden Antoine Scheirlinckx (29) en Veerle Mertens (7).

JongCD&V laat van zich horen met Jenz Cools (14), Sara Droesbeke (17), Ruben Plees (12), Jan Cock (13), gemeenteraadslid Iris De Braekeleer (5) en Karla Bronselaer (8), die ook al tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen kandidaat was.

Ook afdelingsvoorzitter Rudy Frederic (6) en voormalig voorzitters Marleen Flamand (9) en Bart Van Cauter (15) zetten opnieuw hun schouders onder de verkiezingscampagne, evenals Dirk Dupret (18), Kirsten Van Der Schueren (21), Magda De Paepe (22), Christ De Roy (23), Veronique Libert (26) en niet te vergeten Robert Van Damme (24), die zijn 8ste deelname tegemoet ziet.

Enthousiaste nieuwkomers zijn Katty Carion (10), Eva Parent (11), Brigitte Vander Putten (16), Gunther Van Trimpont (19), Marleen Mertens (20), Inge Temmerman (25) en Kristof De Mesmaeker (28).

Lijsttrekker Johan Vanden Herrewegen heeft alvast alle vertrouwen in zijn mensen. “Met de verjonging en vernieuwing, gekoppeld aan de ervaring van de uittredende mandatarissen, staat onze ploeg klaar om zijn verantwoordelijkheid op te nemen.”