Kris Peeters lijsttrekker CD&V Antwerpen - "Mensen hebben nood aan eensgezindheid en waardering”

Het bestuur van CD&V Antwerpen, in vergadering bijeen op woensdagavond 16 november, vraagt unaniem aan Kris Peeters de cd&v-lijst te trekken voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Voorzitster Ariane Van Dooren: “We hebben een boegbeeld nodig, iemand met leiderschapscapaciteiten, iemand met gezag, iemand die van een groep een team kan maken, iemand die Antwerpen kent en iemand die van Antwerpen houdt, iemand die de Antwerpenaren kent en zij hem en die ze een warm hart toedraagt, iemand die de unieke boodschap van CD&V een gezicht kan geven.  Het is niet dat we voor dat profiel l’ambaras du choix hebben, wel hebben we in de partij één zwaargewicht die aan werkelijk àl die voorwaarden beantwoordt. En dat is Kris Peeters.”

Kris Peeters aanvaardt de opdracht. “Moed is de elegantie in de vuurlinie[1]. CD&V Antwerpen zàl meedoen. Wij zullen in 2018 met ons eigen project naar de kiezer stappen,” aldus een door een talrijke ploeg ervaren partijmensen en jongeren omringde Kris Peeters op de persconferentie. Volgens de federale vicepremier krijgt de Antwerpen. “We willen weg van de polarisatie,” zo zei hij nog, ”weg ook van een keuze die louter beperkt is tot één tussen links en rechts. Terwijl veel mensen geen zin hebben in die tegenstelling. Ze willen dat deze stad eensgezind vooruit gaat en niet in verdeeldheid achterblijft. In deze tijden is het net een grote kracht om voor nieuwe zaken en inzichten open te staan. Waardering is een kracht, een stigma werkt averrechts.

Kris Peeters wou vandaag geen grote inhoudelijke verklaringen afleggen. Het spreekt voor zich, vindt hij “dat vooral mobiliteit, veiligheid, werkgelegenheid en diversiteit dé grote thema’s zijn. Op dat vlak is er in CD&V Antwerpen veel werk verricht, werk dat onderbelicht is gebleven. Maar ik wil nu eerst overleggen met onze mensen hier in Antwerpen en ik wil luisteren naar de Antwerpenaren.”

[1] Ernest Hemingway

CD&V | Wetstraat 89 | 1040 Brussel